Viktväktarna: oseriösare än någonsin

Viktväktarna – oseriösare än någonsin

Reklamen ovan dök upp när jag var ute och surfade, och jag häpnade. Visserligen går det utför ekonomiskt för Viktväktarna, visserligen är deras nätbutik redan fylld av Viktväktar-choklad, chips, glass, kakor osv., men detta var ändå makalöst cyniskt.

Vad försöker de göra egentligen – övertala överviktiga och sockerberoende att äta mer bullar?

AA försöker lyckligtvis inte få fler deltagare genom att uppmuntra dem att ”unna sig” en öl ibland. Men tydligen är alla sätt att ragga lönsamma kunder OK för Viktväktarna. Inte konstigt att allt färre litar på dem.

Uppdatering 15 februari 2013

Nu visar det sig att Viktväktarnas ansikte utåt, Shirley Clamp, gick ner i vikt med en helt annan metod just innan hon anställdes för att göra reklam för Viktväktarna med deras slogan ”för att det fungerar”. Ironiskt:

Viktväktarnas reklambluff med Shirley Clamp

Tidigare om märklig bantning

Äldre inlägg