Kom igång med LCHF

Kom igång
med LCHF-utmaningen


Vår strikta tvåveckors LCHF-utmaning

Är du trött på övervikt och kanske andra hälsoproblem? Vill du enkelt gå ner i vikt, förbättra din hälsa i stort eller reversera diabetes? Vill du komma igång med LCHF, men vet inte riktigt hur du ska börja? Tycker du att det verkar svårt eller behöver du göra en omstart? Då är den här utmaningen för dig! Den är utformad för att vara så enkel som möjligt och vi ger dig precis de redskap du behöver.

Så här fungerar det: Anmäl dig och du får tillgång till en guide, som steg för steg leder dig mot ett hälsosammare liv. Du får matsedlar, recept och inköpslistor för två veckor. Kom igång-guiden är gratis och reklamfri. Varje dag under två veckors tid får du får stöttande mejl som beskriver nästa steg i utmaningen.

Varför ska du då börja med LCHF? Effekterna av kosten är välkända: viktnedgång utan hunger, reversering av diabetes, minskat sötsug, lugnare mage och ökad mental skärpa är bara några exempel. Fördelarna är många. LCHF rustar dig att revolutionera din hälsa.

Allt – inklusive tips och goda råd, matsedlar, inköpslistor och allt annat du behöver – är alltså gratis. Du behöver inga speciella produkter, det enda du behöver köpa är riktig mat.





Har du redan anmält dig? Klicka här.


 

 

Kostplanen

Kostplanen är inte bara enkel – du behöver bara laga mat en gång per dag – den är också utsökt. Du får äta så mycket du behöver för att må bra, du behöver inte räkna kalorier!

Här är några av maträtterna du kommer att få njuta av:


Helt rätt – du kommer att få äta LCHF-varianter av hamburgare, pizza, bacon och ägg… så mycket du behöver för att bli mätt och må bra – och du kommer att gå ner i vikt. Ge det en chans så får du se.


 

 

Framgångshistorier

Vilket resultat kan du förvänta dig med LCHF? Hundratals glada människor har skickat sina framgångshistorier till oss och här är några av dem.

Över 480 framgångshistorier


Har du redan anmält dig? Klicka här.


 

Vanliga frågor

Hur mycket kommer jag att gå ner i vikt med LCHF-utmaningen?

Det är mycket individuellt, men det är normalt att gå ner mellan 2 och 4 kilo på två veckor. Vissa går ner mycket mer än så.

Varför just två veckor?

Två veckor är lagom för att komma över de inledande svårigheterna – som sockerabstinens – och hinna börja uppleva de egentliga fördelarna med LCHF. Under resans gång går du också ner några kilo. Och det är inget enormt åtagande. Alla kan genomföra utmaningen på två veckor. Är du redo?

Hur mycket kolhydrater får man äta?

Matsedlar och recept är utformade för strikt LCHF, för att uppnå maximal effekt. Det innebär mindre än 20 gram kolhydrater per dag.

Om du undrar, utmaningen är så strikt att den räknas som ketogen kost. Vill du veta ännu mer, se vår stora guide om keto, som det också kallas.

Vad händer om jag hoppar av innan utmaningen är helt genomförd?

Du kan sluta precis när du vill. Vill du inte få fler mejl angående utmaningen avanmäler du enkelt längst ner i varje utskick.

Du kan naturligtvis anmäla dig igen om du vill börja om med utmaningen.

Jag har provat på LCHF tidigare, men mådde inte alls bra – finns det något sätt att undvika omställningsbesvär?

Utmaningen är utformad för att minimera biverkningar och omställningsbesvär. Om du ändå upplever dem tillhandahåller vi enkla lösningar på problemen.

Läs mer om hur du undviker eller botar vanliga biverkningar när du börjar med LCHF.

Är träning en del av utmaningen?

Nej. Träning är fantastiskt för hälsa och styrka, men inte till speciellt mycket hjälp när det gäller att gå ner i vikt. Vi rekommenderar att du inte förändrar dina träningsvanor i samband med utmaningen.

Orsaken är att det är så mycket mer effektivt att fokusera på EN förändring i taget. Du kan alltid lägga till träning i ett senare skede, till exempel när två veckor har gått och du har anpassat dig till LCHF.

Kan jag fortsätta dricka kaffe, te och alkohol?

Ja. Det finns gott om LCHF-alternativ.

Jag har fler frågor

Fler frågor och svar om LCHF

 



Har du redan anmält dig? Klicka här.