Skydd mot cancer?
Vill du gå ner i vikt och minska risken för bröstcancer? Vi vet att lågkolhydratkost ger effektivare viktminskning än fettsnål kost, det har visats gång på gång. En ny högklassig studie (RCT) visar nu att lågkolhydratkost ger bättre resultat till och med än medelhavskost. Inte bara på vikten utan även när det gäller att sänka cancerstimulerande insulinnivåer:
SVT.se: Lågkolhydratskost mest effektiv
Ytterligare en ny studie redovisad på samma konferens, en observationsstudie, pekar åt samma håll när det gäller cancerrisken:
Starch Intake May Influence Risk for Breast Cancer Recurrance





55



En ny stor studie visar kraftigt ökad risk för bröstcancer hos friska personer med höga värden av hormonet insulin.


351





















