Unilevers margarin med tillsatt Omega-3 visade ingen nytta för hjärtinfarktpatienter i en ny studie. Margarinet hade främst tillskott av billigt kortkedjat Omega-3 (ALA) från växter förstås.
Sammantagna större studier på tillskott av fiskolja (långkedjat Omega-3, DHA och EPA) har däremot visat en skyddande effekt mot hjärtsjukdom.
Ät fisk, inte margarin, blir slutsatsen. Läs vidare →




53








352





















