<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss
version="2.0"
xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
> <channel><title>Kommentarer till Insulin eller kalorier?</title> <atom:link href="http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=insulin-eller-kalorier</link> <description>Riktig mat för din hälsa</description> <lastBuildDate>Wed, 23 May 2012 20:36:39 +0200</lastBuildDate> <sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod> <sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency> <generator>http://wordpress.org/?v=3.3.2</generator> <item><title>Av: Karin Lindberg</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-157839</link> <dc:creator>Karin Lindberg</dc:creator> <pubDate>Fri, 09 Apr 2010 16:33:38 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-157839</guid> <description>Hej!
Under mina universitetsstudier till Distriktssköterska skrev jag och en kamrat en uppsats om barnfetma kopplad till skräpmatsätande. Studien gjorde som en evidensstudie baserat på kvalitativa artiklar många från USA och England där skräpmatsätandet är vanligt.  Det vi kom fram till var att chips och annan skräpmat inte var i hög grad kopplat till fetma, det var istället intaget av läskedrycker som var den stora boven. Detta förvånade mig mycket då studien gjordes eftersom jag var helt övertygad om att så icke var fallet, men ack vad man kan bedra sig.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Hej!<br
/> Under mina universitetsstudier till Distriktssköterska skrev jag och en kamrat en uppsats om barnfetma kopplad till skräpmatsätande. Studien gjorde som en evidensstudie baserat på kvalitativa artiklar många från USA och England där skräpmatsätandet är vanligt.  Det vi kom fram till var att chips och annan skräpmat inte var i hög grad kopplat till fetma, det var istället intaget av läskedrycker som var den stora boven. Detta förvånade mig mycket då studien gjordes eftersom jag var helt övertygad om att så icke var fallet, men ack vad man kan bedra sig.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: papa_bear</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-928</link> <dc:creator>papa_bear</dc:creator> <pubDate>Wed, 05 Mar 2008 20:27:40 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-928</guid> <description>jag var 39 när jag fick diagnosen diabetes, men det konstiga är att jag inte fått besked än, blir 42 i år, om det är d1 eller d2 jag har, mina prover kan tydligen inte ge svaret på det, men jag injicerar för glatta livet.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>jag var 39 när jag fick diagnosen diabetes, men det konstiga är att jag inte fått besked än, blir 42 i år, om det är d1 eller d2 jag har, mina prover kan tydligen inte ge svaret på det, men jag injicerar för glatta livet.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Kattmoster</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-903</link> <dc:creator>Kattmoster</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 18:00:08 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-903</guid> <description>Tack för svar! Då var det kanske typ 1 min mamma fick i alla fall.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Tack för svar! Då var det kanske typ 1 min mamma fick i alla fall.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Doc</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-902</link> <dc:creator>Doc</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 15:36:59 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-902</guid> <description>Ja, kan inte tänka mig annat än att de ökar med.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Ja, kan inte tänka mig annat än att de ökar med.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Tombola</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-901</link> <dc:creator>Tombola</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 14:34:32 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-901</guid> <description>Du tänker på T21 som Skaldeman påpekade för en tid sedan?</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Du tänker på T21 som Skaldeman påpekade för en tid sedan?</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Kenneth Ekdahl</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-900</link> <dc:creator>Kenneth Ekdahl</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 14:07:44 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-900</guid> <description>Förmodligen ökar väl även antalet t2:or som blir t1:or p.g.a. fortsatt misskötsel ivrigt påhejade av dietister?</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Förmodligen ökar väl även antalet t2:or som blir t1:or p.g.a. fortsatt misskötsel ivrigt påhejade av dietister?</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Doc</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-899</link> <dc:creator>Doc</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 13:31:09 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-899</guid> <description>Det finns tecken på att typ 1 diabetes ökat ganska tydligt också, men inte lika mycket som typ 2. Dessutom har det argumenterats att det bara är en &quot;förskjutning&quot; mot tidigare debut av typ 1 och inte ökat antal. Men ja, en viss sådan ändring ses även för typ 1.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Det finns tecken på att typ 1 diabetes ökat ganska tydligt också, men inte lika mycket som typ 2. Dessutom har det argumenterats att det bara är en "förskjutning" mot tidigare debut av typ 1 och inte ökat antal. Men ja, en viss sådan ändring ses även för typ 1.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Tombola</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-898</link> <dc:creator>Tombola</dc:creator> <pubDate>Mon, 03 Mar 2008 11:05:58 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-898</guid> <description>Doc,
Att typ 2 har ökat lavinartat vet vi ju.
Men hur är det med typ 1 - står de kvar i samma procentandel av befolkningen som de alltid har gjort eller blir de också &quot;utslitna&quot; i förtid av allt för mycket kolhydrater?</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Doc,<br
/> Att typ 2 har ökat lavinartat vet vi ju.</p><p>Men hur är det med typ 1 - står de kvar i samma procentandel av befolkningen som de alltid har gjort eller blir de också "utslitna" i förtid av allt för mycket kolhydrater?</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Doc</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-897</link> <dc:creator>Doc</dc:creator> <pubDate>Sun, 02 Mar 2008 22:31:48 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-897</guid> <description>Ja globalt sett är det nog 90-95% typ 2.</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Ja globalt sett är det nog 90-95% typ 2.</p> ]]></content:encoded> </item> <item><title>Av: Tombola</title><link>http://www.kostdoktorn.se/insulin-eller-kalorier/comment-page-1/#comment-896</link> <dc:creator>Tombola</dc:creator> <pubDate>Sun, 02 Mar 2008 20:30:21 +0000</pubDate> <guid
isPermaLink="false">http://www.kostdoktorn.se/?p=209#comment-896</guid> <description>Doc,
Hur är förhållandet mellan typ 1 och typ 2 i antal?</description> <content:encoded><![CDATA[<p>Doc,<br
/> Hur är förhållandet mellan typ 1 och typ 2 i antal?</p> ]]></content:encoded> </item> </channel> </rss>
